ESTRATÈGIA DE PRODUCCIÓ

El gran problema del cinema documental actual és el de la invisibilitat. Això té a veure amb les restriccions que comporta l’esquema de producció cinematogràfica tradicional:

    • CONSEQÜÈNCIES D’AQUEST SISTEMA:

      • –    Només hi ha un benefici per la Indústria Cultural. Es tracta d’un benefici econòmic i no cultural.
      • –    Els ciutadans que, mitjaçant els seus impostos, ajuden a finançar obres audiovisuals, no hi tenen un accés gratuït.
      • –     L’audiència té grans dificultats per accedir a les obres que no tenen un recorregut comercial.

[NO-RES] vol escapar d’aquesta forma de producció, per convicció i per necessitat. Creiem que el sistema és caduc i que perjudica la qualitat de la producció cinematogràfica no-comercial. És per aquest motiu que hem optat per les llicències Creative Commons. Això permet donar visibilitat al documental al mateix temps que trenquem el monopoli de la Indústria Cultural tradicional.

EL PRINCIPAL AVANTATGE D’AQUEST NOU SISTEMA DE PRODUCCIÓ ÉS QUE LA INVERSIÓ QUE FAN ELS CIUTADANS EN CULTURA A TRAVÉS DELS SEUS IMPOSTOS, TORNA DE FORMA GRATUÏTA A TRAVÉS DE LA LLIURE DISTRIBUCIÓ DE L’OBRA.

Seguint aquest esquema, [NO-RES] planteja el seu finançament de la
següent manera:

  • 1. Finançament public: 61, 2%
  • 2. Associacions i altres entitats interessades: 18 %
  • 3. Inversió de METROMUSTER: 9,2 %
  • 4. Crowdfunding : 11,6 %